Sunday, September 30, 2012

Tahun Baru, Semangat Baru..

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, beberapa hari lepas, sudah pun pasti dan berjaya aku naik tahun 4... setelah punyalah lama menanti dengan penuh perasaan dan perasan yang bercampur-baur. seronok dan semangat rasanya nak belajar di peringkat yang baru. Tak gitu? (apasal aku selalu celahkan pertanyaan "tak gitu?" ek?)

Pastu semalam punya cerita, pertama kali masuk kuliah Ophtalmology kat hospital hussein:

profesor 1: ophtalmology is bla bla bla endoscopy bla bla bla stetoscopy bla bla bla minum kopi bla bla  cornea and korea is related bla bla bla ... And so many terminology and bla bla bla exophtalmus and tarmus and bla bla bla.. thank you, good bye....

Aku: eemm err.... excuse me..what?

Sampai hati dia buat aku cam gitu... Tidak sempat untuk diriku yang lemah ini untuk memproses segalanya... Punyalah laju dia ngajor, aku bagitahu jiran kau Jah... Redha jelah aku. Nak wat caner lagi kan?

pastu masuk pulak profesor kedua untuk kelas praktikal..(by the way, nama dia sama dengan nama aku. Kat mesir ni nama aku agak ramai populasinya di sini.. Tensyen lah. Tak glemer ana gini..)

profesor 2: How to spell ophtalmology.. say with me O...P...H...T...A...L...M...O...L...O...G...Y... Very good! Now, lets spell....
Aku : Aduuhhhh, bila nak abis ni? (sambil tangan tak tertahan nak terangkat untuk mintak permisi keluar dewan, nak bawak beg sekali..)

Mungkin silap aku jugak, sebab malam tu aku hanya tido 2 jam..Tapi tahankan mata jugak nak gi kelas. Semangat tahun baru katanya.. Alhamdulillah...

Aku duduk dalam dewan "Ophtalmology Department" yang kerusinya ala-ala  kerusi kapal teghobang.
By the way, gemuknya aku dalam gambar ni.. Down lah. Nak remove baliklah gambor ni. huk huk............. ........................................ (berhenti menulis seketika).............................................................................

Sob sob....

Okay.. I am back (dengan muka senyum paksa)

Jadinya, punyalah semangat aku tahun ni kan, tadi sanggup pegi memborong segala buku yang ada di kuliah. (Harap-harap baca habis.) Dan harap-harap juga semangat aku akan terus berkobar-kobar.

Ni buku-buku yang aku beli tadi.. Haaaa, Wajib kena sumbat dalam kepala otak semuanya sekali..

Mengikut ukuran ketebalan pulak (adoooiiii, banyak nye nak kena ngaji)

Anyway, tahun ni nak usahakan untuk menurunkan kadar ponteng.. haha (by the way, kepada kengkawan sekuliah aku yang baca ni, besok dan malam ni adalah my "laundry day".. So kemungkinan besar aku tak gi kuliah besok..) sowwy..

Apa-apa pun seronok rasanya dapat belajar benda baru. Tadi belajar Community Medicine... Tahun 4 ni dah agak relax sikit kuliahnya. Tak memenatkan sangat.. Sebab kelas sekejap-sekejap je. Otak relax sikit..Sehari satu subjek je.

Ingat tak entri aku pasal kucing ari tu? Aaaa ni lah kucing nyer. Yang duduk kat bawah sikit tu si ibu Yang tak berakhlak tu. Yang atas tu sebenarnya anak pertama dia yang dah besor.. Aku panggil dia "abang" sebab dia anak sulong.. Baik jer si Abang ni tak macam ibu dia.
Okay.. Nanti aku menulis lagi.. Ada nak cerita lagi nih.. Tapi next entri okay.....Anyeong

No comments:

Post a Comment