Friday, May 18, 2012

BERITA GEMPAR


ASSALAMUALAIKUM


aku ni saje jer nak update blog... sebab dah lama jugaklah, tak update kan?.. nanti ada orang kata pulak yang aku tulis blog ni "hangat-hangat tahi ayam." 


Sekebasnya "punggung" aku, sebab duduk lama sangat atas tilam ni, kerana tujuan study ku untuk exam.. dan selenguhnya pinggang dan belakang aku yang hampir-hampir nak terpele'ot, sebab lama sangat menahan posture badan seolah-olah supermodel, takde kaitan dengan tajuk atau isi entri yang aku nak tulis, dan tiada pula aral yang melintang....


maka tersebutlah perihalnya,
emmmmm....


macam-macam kisah berlaku di sekeliling kita dan di seluruh dunia.. samada kita tahu atau tidak, samada kita ambil tahu atau tak. samada kita peka atau tak.. 


aku nih, nak mengucapkan ribuan terima kasih kepada "dunia network" dan "internet" dan macam-macam lagi istilah untuk dunia yang tanpa sempadan nih... sebab, honestly, aku ni sebenarnya, bukanlah manusia yang minat  mambaca akhbar-akhbar online ataupun akhbar-akhbar biasa yang ada di dunia nih.. "its not that i don't care, but it is because i choose to not knowing..."


how do i put this out?


its not that i am insensitive, but maybe because i am too sensitive.. i don't know...


you know, when sometimes, bila korang dapat tahu sesuatu benda yang tak elok tuh, emosi korang jadi terganggu, korang rasa marah, korang rasa sedih..and you just cant get them out of your mind.


i still remember, the first time i watch this video of a little chinese girl being crushed by vehicles over and over again, i spent almost 2 full days cringing every time i recalled that video. it was so traumatic. (aku yakin ramai yang tersalah baca "crying" instead of "cringing")... also i watched this video of two brothers from india, whose been "fitnah" and then been "belasah" sampai diorang lembik, berdarah2, dan nyawa2 ikan,to the point when they being hang alive to death...yeah!! thats right.. how do you feel, korang tengok seseorang yang masih hidup depan mata korang, 3 minit kemudian orang tu mati dengan kejam depan mata korang (honestly video ni ku tak sanggup nak tengok sampai habis)   
AND YOU CANT DO ANYTHING ABOUT IT!!!!!! yeah, that's right... korang hanya mampu menonton.. apa perasaan korang?


yeah! thats why, i choose to not knowing...because i am too sensitive.. i got attach to something so easily...
but still, sebab ada facebook, twitter dan sebagainya, berita2 yang penting dan mustahak, sampai juga ke pengetahuan aku.... 


so sememangnya pun, aku ni agak buta sikit dengan perkembangan semasa... tapi, aku tahu berita2 yang essential even aku last person yang tahu, melalui facebook dan sebagainya..


BERITA BAJET CUTE!!




MESIR. tak berapa lama yang dulu; seekor kucing ditemui pengsan di pinggir sebuah tilam berwarna hijau dekat sini. seorang saksi mengatakan, mangsa pada awalnya kelihatan bergelut dengan sebuah bantal milik seorang manusia.Saksi yang hanya mahu dikenali dengan panggilan Puan Meriah Kari mengatakan, pergelutan bermula setelah mangsa tidak puas hati dengan bantal tersebut yang lebih besar dan lembut berbanding dirinya. Namun setelah hampir sejam pergelutan, mangsa akhirnya dipenyek oleh bantal tersebut sehingga beliau tidak sedarkan diri. Mangsa sekarang sedang dirawat di Hospital Che Ampuan Fatimah Abu Kasim, namun tiada kecederaan serius dilaporkan.


BERITA LUAR NEGERI






LONDON; entah bila tah; sejarah terbesar dunia perubatan tercatat apabila seekor bayi kucing pelik berjaya dilahirkan. bayi kucing ini dikatakan mempunyai 2 biji mata, 1 hidung, 1 mulut, sepasang telinga dan empat kaki serta yang paling menakjubkan, 1 ekor. menurut pakar OB-GYN lulusan Harvard di sini, Dr. Beyonce, kes kelahiran bayi ini adalah yang paling pelik pernah dialaminya, selain kes seekor panda yang pandai berkungfu di dalam kartun Kungfu Panda.


sekian...

No comments:

Post a Comment